Olej, kiedy tak naprawdę należy go wymieniać

Olej, kiedy tak naprawdę należy go wymieniać

Do jednych z najbardziej kluczowych czynności w eksploatacji naszego samochodu należy na pewno regularne sprawdzanie poziomu naszego oleju w silniku a także jego zmiana w najbardziej odpowiednim momencie. Należy o tym pamiętać. Każdy kierowca powinien posiadać, tak elementarną wiedzę. Czy dalej warto czytać ten artykuł, skoro odpowiedź może być już znana – olej należy wymieniać zgodnie z wszystkimi wskazówkami producenta marki naszego samochodu, które mogą być tylko i wyłącznie w instrukcji obsługi pojazdu. W bardzo wielu sytuacjach określać można przebieg albo wskazywać co jaki okres czasu należy wymieniać nasz olej. Teraz nasuwać się może jednak pytanie – chwila czy tak należy postępować? Odpowiedź komplikować się może wraz z dłuższymi chwilami naszego namysłu.

Warto obejrzeć wartości liczb, które producent określać może w poszczególnych instrukcjach- marka Renault co 30tys (orientacyjnie co 24 miesiące), Honda co 20tys (przybliżony okres to co roku) a ostatni marka Toyota wyróżniać może liczbę co 15 tys (orientacyjnie co rok). Dlaczego takie różnice? Z czego to tak naprawdę może wynikać? Skoro prawie zawsze silniki samochodowe kryjące się pod tzw. maską mają przybliżoną i niemalże bliźniaczą konstrukcję, budowę i zawsze pracować będą na olejach o prawie jednakowych parametrach.

Własne doświadczenie może doprowadzać do tego, że to mogą być takie sztuczki i tricki reklamowe producentów marek samochodowych. Taka potocznie to można nazwać zagrywka ma zadanie przyciągać nowego klienta. Zakup samochodu gdzie olej wymieniać trzeba w mniejszym a także mniejszej regularności to w zupełności zwiększona oszczędność na kosztach podstawowych w terminie gwarancji we wszystkich serwisach ASO. Większość osób zastanawiać się może tuż przed zakupem – brać czy nie brać pod uwagę tak istotny element jaki wskazywać może na przebieg producenta.

Na przestrzeni lat nie można zaobserwować zbyt wielkich przeskoków olejów ani także filtrów. W żaden sposób tego nazywać rewolucja nie można aby co raz częściej przedłużać czas ich rzeczywistej pracy przy założeniu, że w dzisiejszych czasach silniki są bardziej eksploatowane z wcześniejszymi latami. Czas gwarancji naszego nowego samochodu i jego termin nie wpływać będzie na prawidłową i wysoko wydajną pracę silnika. Jeśli jednak zakończy się ten okres to prawdopodobnie można mieć problem taki kłopot. Tylko w takim przypadku to na pewno nie musi być kłopot marki producenta. Od tej pory to wszystko, regularne wymiany oleju spoczywać będą na barkach właściciela samochodu.

Należy się posłuchać własnego i sprawdzonego mechanika, który może zawsze powtarzać – klasyczna wymiana oleju powinna być co 10tys. kilometrów. Taka ,,profilaktyka” i regularnie dbanie o własny samochód może na pewno doprowadzać do tego, że nasz silnik nieustannie pracować może na wysokich i wydajnych obrotach.

Chcąc o tym zapomnieć można również pomyśleć o najnowszych samochodach niemieckich marki BWM i Mercedes, które określać mogą należytą wymianę oleju poprzez fachowo nazwany czujnik kondycji oleju.

Tags:

Share this post

Post Comment